@rEvolucija
Citat:
Da li ste se zapitali zašto gimnastika u Srbiji skoro da ne postoji, a Realni Aikido trenira aktivno nekoliko desetina hiljada ljudi u zemlji, i to od 5 do 65 godina? Ipak je to IZBORNI predmet, što znači da deca mogu da odluče da li će se za to opredeliti. Pošto sam instruktor ove veštine (R.A. nije SPORT jer nema takmičenja!) tvrdim da je ovo pozitivna stvar koja se dogodila obrazovanju, s obzirom na dosadašnje časove fizičkog vaspitanja.Da li je 2 sata nedeljno dovoljno za gimnastiku? Za R.A. tvrdim da jeste!
Niko ne predlaze gimnastiku da bi kroz casove fizickog vaspitanja stvorili olimpijske pobednike, dakle 2sata je sasvim dovoljno u smislu edukacije i rekreacije sto je i cilj casova fizickog.
To sto je nesto popularno ne znaci da je dobro valjda smo se u to uverili. Koliko vidim niko ne spori da je gimnastika bolji sport u smislu fizickog razvijanja dece i mladih.
I dalje tvrdim da ako neko zna da se bije pre ce se potuci nego neko ko ne zna, i ako ne tvrdite da su svi ljudi po prirodi dobri ( sto je ne dokazivo a mozda jeste tako ) nema smisla uciti decu da se tuku. Jer R.A. ako nije sport nema takmicenja to je vestina, vestina tuce.
Citat:
Bilo koji sport uveden kao izborni predmet je plus za školstvo. A zašto da ne i RA? Nije srpska veština? Pa ni judo nije francuska veština, ali postoji kao predmet u školama, a francuzi su, možda baš zato, postali jedna od vodećih zemalja u tom sportu (prema rečima prof. Zorana Ćirkovića). I zašto ne omogućiti deci koja možda nemaju novca za članarine u klubovima da treniraju u školama?
Svake godine sa DIF-a izađe 30-ak profesora, koji nemaju gde da se zaposle jer se uprazne 2 ili 3 radna mesta. Većina njih je specijalizovana i za neki sport. Zašto da ih ne pustimo da probaju?
Nije bilo koji predmet plus za skolstvo! Nije cilj skolstva da Srbija postane vodeca zemlja u nekom sportu, kao recimo francuska. Sport i skolstvo na zapadu su drugacije organizovani, kod nas je klupski omladinski sport a kod njih skolski omladinski sport.
Nije cilj drzave da zaposli sve profesore vec da napravi skolstvo po meri drzave i njenog razvitka, tako da ne treba nesto uvesti ne promisljeno kao probu pa sta bude.
Ovo nije tako strasno ali kao sto je NEKO progurao R.A. u sistem skolstva, da li zbog potvrde sebe ili zbog novca ili cak veruje da pomaze deci ne ulazim, tako ce neko sutra uvesti nesto drugo.
Uvoditi nesto egzoticno i diskutabilno nije pametno u ovom trenutku kada se javljaju svakodnevno sumnje u nas sistem i kada su nasi ucenici na poslednjem mestu u evropi po znanju pokazanom na nedavnim testovima. ( da li su ti testovi relevantni ne znam ali zasto bi neko ih prihvatio ako nisu )